söndag 2 augusti 2009

Vinfestival och Jonkershoek

Är helt slut i kroppen, kom nästan precis hem från vår Hike i naturreservatet "Jonkershoek". Gick upp redan vid halv 8 imorse, även fast jag skulle behöva sova ut. Hade feber och ont i halsen när jag vaknade men kände inte för att bara ligga nedbäddad. Först cyklade vi 7 km uppförs, min kondis är inte den bästa, men det gick helt ok. När vi kom fram ställde vi cyklarna och gick på en vandring, härligt att gå uppe bland bergen. Har varit en fin dag och skönt att komma utanför Stellenbosch litegrann.

Igår var jag på vinfestivalen, mycket trevligt. Kunde provsmaka hur mycket vin som helst. Vi var även på en modevisning, även där fick vi provsmaka vin och blev bjudna på lite mat. När provsmakningen stängde för dagen visades Rugby som på storbilds teve. SA vann, så alla var nöjda och glada och en smula överförfriskade.
Igår kväll gick vi ut och åt på stammis stället inne i stan, åt en riktigt god sallad samt drack te för halsen.

Nu ska vi ska strax ha söndags Braai, sen blir det sängen för min del.

Ha en härlig söndag kväll

xx

5 kommentarer:

  1. Hej lilla gumman! Det låter som du fick rejäl träning under din hike ;) lite trevligare än VUGI dock, kan jag tänka mig?! Det låter som att du har det ganska trevligt, med en massa vin och modevisningar :)

    Ta hand om dig! Puss puss

    SvaraRadera
  2. Låter hur kul som helst, vad duktig du måste bli på vin. Du får dela med dig av kunskaperna när vi kommer. Hoppas verkligen att febern ger med sig, inget vidare att inte må riktigt bra. Nu är lloyd tillbaka, saknat honom den lille killen. Johan o vi grillade o tittade på foton ikväll, riktigt skoj.
    Sköt nu om dig o en stor kram Pappa, Oliver hälsar.

    SvaraRadera
  3. Hej Petra,

    Göran visade mig din blog, intressant att läsa jag förstår att du får uppleva mycket kul, ovanligt och intressanta männinskor.
    Själv har jag börjat arbeta idag efter 3 veckors härlig semester men det är bara att bita ihop men man kommer ju snabbt in i vardagen igen.
    Lycka till med studierna och allt roligt därtill.

    Varma kramar
    Hille

    SvaraRadera
  4. Hej dotter!
    Hoppas det är bättre med förkylning idag, inte kul att ha feber och ont i halsen. Måste vara härligt att cykla omkring sådär, låter mysigt, bra att du ha fullt upp.
    Nu har den lille killen kommit tillbaka till Bjärred så nu blir det nya bus men det är bäst
    att han inte hittar på för mycket, Oliver har fått ansvaret för honom och då gäller det minsanna att lyda ...
    Puussssssss
    Mamma

    SvaraRadera
  5. Hej min kära. nu testar jag att skriva till dig.Igår lämnade jag av vår käre lille lloyd i bjärred igen. kändes lika tufft som vanligt men han har det riktigt bra där. Längtar efter dig. Hörs på skype nu. puss johan

    SvaraRadera