måndag 17 augusti 2009

Låt mig presentera Riette Rossouw

Äntligen fungerar Internet igen, min byggnad har varit utan Internet hela helgen. Då detta är ett återkommande problem i Sydafrika, har jag väl inget annat val än att vänja mig vid att detta kommer ske titt som tätt.

Hoppas du har haft en bra helg! Nu börjar det snart bli dax för mina kära medsystrar att ge sig ut på sina äventyr. Känns lite konstigt att snart är alla MFP:are utspridda över hela världen. Själv känns det som jag har varit borta ett bra tag, har redan gått över 1 månad, så tiden går förvånansvärt snabbt.

Helgen har inte bjudit på allt för många upptåg. I lördags var jag på vinprovning som jag tidigare nämnt. Trevlig dag, vi besökte 3 olika vingårdar, fick provsmaka alldeles för många sorters vin och även ta del av tillverknings processen. Frågan är bara hur jag ska kunna memorera allt som sas. På eftermiddagen cyklade jag och Matilde till gymmet, och körde ett hårt pass. Vet dock inte om jag kan rekommendera att gå till gymmet direkt efter en vinprovning...
På kvällen slöt vi upp med de Holländska tjejerna samt Stefan, Torsten och Alex och gick till en bar som heter Cubana. Ett lite finare ställe där de serverar goda drinkar. Helt galet billigt, en Mojjito kostar 25R alltså drygt 20 kronor, samma gäller för i stort sett alla drinkar. Vi blev sittandes där ett bra tag, trots att DJ:n total förstörde några av mina absolut favorit låtar genom att lägga till en techno/trance version på melodin...eh?

Igår hade vi riktigt sommar väder, varvade sol med plugg. Har alldeles för mycket att förbereda denna veckan. Nu ikväll har jag en presentation i Afrikaans, jag har fått en ny identitet, heter numera Riette Rossouw och senare ska jag hålla en presentation om mig själv " Dit is my Lewe". Imorn väntar vin testet och sedan följer en rad inlämningar innan det är dax för Vår lov:).

Dax för lite lunch innan jag går in i andra fasen av dagens måsten.

Puss & Kram

2 kommentarer:

  1. Lilla Riette Rossouw! så vackert så, mycket passande för en liten skönhet som dig, vet du vad namnet betyder? Gick redovisningen bra? Vad innebär vårlovet för någonting,kanske lite ledighet eller?
    puuusssss.........
    Mamma

    SvaraRadera
  2. kommer du hem under vårlovet????:-)

    skämt ochsido, saknar dig så mkt så jag längtar hem dig. men det låter som att du har det bra i SA och som de säger där nere TIA... vi har nästan samma här, idag spö regnar det och jag som ska grilla... får bygga skydd med våra fina utemöbler. i helgen händer inte mkt. Lloyd blir bortsämd av tessie och mamma (har det bra där nere hos Lindells och Ekmans...) själv ska jag sitta i min ensamhet och bara ta det lugnt ska bli skönt att inte åka någonstans. kanske ska träna lite städa och sedan ska jag och Tobias på bio imon en middags matiné vid 14.00 Brad pitts nya rulle.. hoppas den är bra. Vad är H? förställe och vem åker du med dit. ska du och Matilde ge er ut på vägarna själva igen? sakanr dig babe. puss Johan & lgh

    SvaraRadera