torsdag 20 augusti 2009

Äntligen helg:)

Veckans föreläsningar är äntligen avklarade, jag firade med att gå ner och beställa tid för slingor. Hittade ett ställe som endast jobbar med Loréals produkter, bra va?

Sedan åt jag "American" Pancakes med banan och sirap på ett litet mysigt café. Jag gillar verkligen Stellenbosch, det är lagom stort, alla hus som för övrigt ser ut som små dockhus är målade i vitt och det är rent och snyggt överallt (stort plus). Finns ett stort utbud av mysiga fik och restauranger och även en hel del mindre butiker. Dock är inte deras klädsortiment vidare utvecklat. Jag undrar så vart de Syd Afrikanska tjejerna handlar sina kläder för de flesta har väldigt snygga kläder på sig, men när man kollar i affärerna hittar jag endast förfärliga mönster och tyger. Nej när det kommer till mode måste jag säga att vi européer ligger ett steg före.

Imorgon ska jag och Matilde åka till Langa, som är Stellenbosch´s äldsta "township", ska bli väldigt intressant att få komma innanför, fast jag vet inte alls vad det är vi kommer får se eller göra, jag återkommer med rapportering Annars blir det nog en relativt lugn helg. Vi har planerat att åka till Hermanus på lördag om vädret tillåter för att kolla på valar, så jag håller tummarna på att vädret vänder igen.

Vad har du för planer inför helgen?

Puss & Kram

5 kommentarer:

  1. Jag ser framemot att se resultat på slingorna =) Hihi! Pussssss gumman! Saknar dina sms!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Spännande att få göra ett besök i "township", får du berätta mer om. Oliver började skolan idag, kanon såklart. Själv åker jag tiil Stockholm i helgen, blir säkert kul. Härligt att höra att du trivs så bra. Om 62 dagar ses vi, vet du det? Sköt nu om dig o njut stor kram pappa. Oliver hälsar

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir nöjd med dina slingor ;) Vad skönt att dem har det rent och fräscht där, hade blivit lite svårt för dig annars förstår jag.... Åka titta på valar låter riktigt kul, stora varelser det där, så akta dig! Fast du har ju pepparspray och rödspray och larm etc etc så du ska nog klara dig undan! =) Ikväll vankas det konsert i Chicago för min del. Det är Nickelback, Papa Roach, Hinder och Saving Abel. Måste åka och köpa sånna där öronproppar, så jag klarar mig igenom hela konserten. Ha en trevlig helg! Puss gumman

    SvaraRadera
  4. vet du vad som krävs nu av mig:-) lite bilder är jätte nyfiken på hur Langa var och hur du har det. lite bilder på dig skulle också funka. inte bara på miljön. Jag blir kvar i vxö i helgen, ska bli skönt alla studenter festar för fullt och jag älskar det.... vet inte vem jag ska börja strypa...... jäkla liv. men det påminner om när du var här:-) hahaha när börjar spring break? är det som i usa? ring mig på skype när du får tid så ska jag hjälpa dig med antivirus och så får du prata med mig... puss ifrån regniga vxö

    SvaraRadera
  5. Du får verkligen se och vara med om mycket spännande. Vi åt någon typ av Bananpankaka med sirap i Thailand som var mycket god. Idag vaknade vi av att båda hundarna hade brottningsmatch i Tessies korg, det är verkligen underhållande med dessa två ihop. Allt fungerar bra även då de är själva, nu sover de båda gott.
    Ha det fortsatt bra.
    Kram Carina o Thomas

    SvaraRadera