tisdag 4 augusti 2009

Skyfall och en irriterad Petra

Har precis fått i mig lite mat och suttit i vårt allrum och snackat lite skit. Folk börjar friskna till här nu igen, vilket är skönt.

Ikväll har jag haft min första lektion i Vinprovning. Först fick vi lära oss om vinets historia, och sedan har vi fått lära oss hur man gör när man provsmakar. Är rätt mycket att tänka på, allt från färgen på vinet (färgen säger en hel del om vinets karaktär), hur man ska lukta på vinet och slutligen hur man ska smaka på det. Idag testade vi fyra sorters vin, 3 vita och 1 rött. Tyckte ett av de vita vinerna var helt ok, resten smakade pekka. Skrattade nästan när folk beskrev vad de luktade, var allt från banan, mango, jordgubbar och choklad. Måste vara något fel på mitt luktsinne för den doften nådde inte mina näsborrar.

När jag kom ut från byggnaden, öste regnet ner. Hade mina vita tygskor på...grrrr och inga stänkskärmar på cykeln. Max (tysk) som jag cyklade hem med kunde inte komma ihåg var han ställt sin cykel, så vi fick först traska runt hela campus för att hitta den. Mindre skoj!

Men efter lite mat och en choklad bit och värme elementet på full styrka, så känns det lite bättre.

Imorn bitti väntar gymmet med Matilde. Har sedan lektioner resten av dagen fram till kl 19..buhhuu.

Sov så gott!

Stor kram

3 kommentarer:

  1. Hej dotter!
    Det låter intressant med vinprovning, hoppas det är något som vi också kan testa när vi kommer till dig, skulle vara kul att få lära sig lite mer, håller med dig, inte lätt att få fram alla olika smaker och visst blir man förvånad vad då smakar choklad, jordgubbar och dylikt, men när man väl kan allt så smakar man kanske allt möjligt, inte vet jag men det skulle vara kul att testa.
    Så skönt att få börja morgonen med lite gympa det är ju aldrig fel....
    Puussssss
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Det är så otroligt skoj att läsa om din underbara resa! Tänker mkt på dej! Stor pussss!!! /linen

    SvaraRadera
  3. hej darling! här kommer ett nytt inlägg ifrån mig. idag var en dålig dag... tills dess att jag spring på något som jag inte kunde motstå att köpa... så shopping för mig blev det också idag. det tog hela tre billaster att få hem det men nu är det finare och trevligare och definitivt mysigare. NU blev du allt nyfiken?? undra vad detta kan vara? det berättar jag om du ringer mig. hörs snart . hoppas du är midre irriterad och vädert varit bättre idag:-) saknar dig. puss & puss johan

    SvaraRadera