lördag 8 augusti 2009

Bloemenkraal

We made it!!!

Var fruktansvärt trött när väckarklockan ringde i morse, blev en sen kväll igår på "The Dutch party House". Först firade vi två tjejers födelsedag på Academia sedan gick vi vidare till en privat fest i ett stort hus. Var fullproppat med folk, jätte skoj. De hade egen DJ och till och med hyrt in vakter. En riktigt lyckad kväll.

I morse blev vi först upphämtade av en vän till Matildes familj. Jag trodde att först att vi skulle få skjuts upp till gården, men så bar icke fallet. Utan vi fick ta över bilen en bit utanför Stellenbosch. Till en början gick det rätt skakigt, det är inte den minsta bilen vi kör runt med direkt. Men vi lyckades komma på rätt väg och efter att ha stått i en enorm bilkö i cirka en timme kom vi äntligen iväg.
Gården ligger uppe bland bergen helt avskilt. Från ett trångt studentrum till en helt ny renoverad gård med 7 sovrum, vardagsrum med TV, stort kök, tvättstuga och en enorm trädgård med pool. Känns helt underbart:)

Har köpt med oss en massa mat upp hit, så jag hoppas vi ska klara oss fram till på tisdag.
Under resten av dagen har vi solat och Matilde har visat mig runt. Gick upp till granngården, till dem som Matildes familj driver sin verksamhet med. Har kollat på blom plantagen och på hästar och kossor, här går de helt fritt.

Nu ska vi strax laga lite mat, sedan blir det nog en film.

Vad gör du denna lördag? Är vädret fortfarande fint hemma?

puss och kram

2 kommentarer:

  1. VAd bra att ni kom fram oskadda. Låter som om du har det ganska bra där nere. MEd lite utflykter osv. kul att äntligen få se MAtildes gård som vi hört så mkt av. Njut nu av denna väl värda ledigheten, och kör sedan hårt igen med skolan och det vet jag att du gör. jag ska bara äta nu sedan ska jag bege mig till Lindell för att lämna av gulleponken i bjärred. sedan ska jag köra hem till växjö och tvätt:-) Kul söndag. men det går. saknar dig här bara. hörs ikv. puss ifrån dina två killar

    SvaraRadera
  2. Vad kul det var att skypa med dig, vilket fint hus, stort vad man kunde förstå.
    Hoppas att Matilde har tillfrisknat nu, ta det lugnt bara när ni kör tillbaka.

    puss en orolig mamma

    SvaraRadera