måndag 20 juli 2009

Tvättdax

Sitter här nu och är lite nervös för att tvättmaskinen ska sluka våra kläder, var inte det lättaste att förstå hur maskinerna fungerar, jag uppdaterar senare om resultatet.

Hoppas din dag har varit bra, vi har haft en rätt lugn dag. Johan har läst sin bok "Marley and Me", medans jag har varit på två introduktions möten. Kurserna heter Consumer Behaviour och International Marketing, de verkar båda väldigt bra. Men mycket att göra...grrr. Vi är mycket mindre klasser här än vad man är van vid, men också mera självständigt arbete.

Efter mina möten har vi suttit ute och lunchat, underbart väder ute, fast hörde att på torsdag kommer vinter vädret tillbaka, alltså 12 grader kallt.

Vi har även kollat in vårt hotell, som vi planerar att flytta in på imorgon. Det ligger nära Academia och såg väldigt mysigt ut.

Igår hade vi vår egna Braai precis utanför (Vi har en egen eldstad nedanför vår byggnad), några killar hade tagit på sig att anordna den. Vi köpte världens största stek, tog 100 år innan den var klar, men gott blev det. Pratade även över Skype för första gången, hur bra som helst ju!!!

Ikväll ska vi på ännu ett möte, denna gång handlar det om alla olika föreningar och sportklubbar de har här, tack och lov har jag inga möten imorgon.

Ha en mysig kväll

puss&kram

5 kommentarer:

  1. Jag vill oxå skypa!!! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Petra!

    Vad trevligt du skriver!
    Ville bara skriva några rader till dig! Man skall ju inte bara "tjyvläsa"!
    Var rädd om dig!

    Kram, (Leifs) Eva-Marie

    PS! Jag har också läst boken "Marley och jag" - den var ju helt underbar. DS!

    SvaraRadera
  3. Hej lilla Petra!!Kul att läsa din blogg. Klart att du ska ner till hajarna!!eler...Vi har de varmt både dag o natt på Mallis!!Adam o Oliver vill bara ner till Magaluf o kolla brudar, helst dansarna!! Ha de bäst kram från Marianne o Håkan, Adam o din brossa

    SvaraRadera
  4. Petra, hur gick det med tvätten?! Väntar ju spänt här i Växjö på att få höra resultatet ;) Idag har jag haft visning på lägenheten och det verkar som jag har fått den uthyrd :) Ska ta tag i skype-nedladdningen snart så vi kan snacka. Imorgon kommer Jullan och Tobbe (hihi) hit på middag, lite nervös är jag allt. Menyn är fortfarande blank, måste komma på vad jag ska laga, så de blir nöjda och belåtna :)
    Hoppas allt är bra med er annars! Puss på dig myran

    SvaraRadera
  5. Skrattar och löser inlägget från Håkan och Marianne! Herregud vad Oliver blivit stor! Han ska väl inte spana brudar ;-) Usch vad jag börjar bli gammal! =) //Lina =)

    SvaraRadera