onsdag 29 juli 2009

"Svein flu" har kommit till stan.

Måste se till att lägga upp lite bilder, ser ju för trist ut här. Men tar sin lilla tid att ladda upp bilder, och Internet pengarna tickar på.

De två senaste dagarna har jag mest fart runt som en vante. Ingen rast ingen ro, igår hade jag bara ett möte, men var tvungen att lära mig hur man skriver ut och kopierar på biblioteket. Vad ska jag säga, saker och ting fungerar inte riktigt som man är van vid. Bara att få tag på min bok var en process i sig. När jag väl kom till kopierings rummet, ett stort rum med säkert 20 kopierings maskiner, var jag tvungen att ladda mitt kort. Det är två stora svarta damer som verkar ha jobbat alldeles för länge i det där kopierings rummet, speciellt service medvetna var de inte. Givetvis funkade inte systemet, så jag skickades ut igen. Väl i receptionen fick jag förklarat att jag kunde gå till en annan byggnad och få kortet laddat, så då var det bara att springa runt halva campus och få det fixat. Sen blev det ändå problem och bla bla tog mig ca 2,5 h att kopiera boken, fick stå på en hög pall för att nå upp och vände man inte blad tillräckligt snabbt så ändrades alla inställningar på kopiatorn, alltså fick jag vid flera tillfällen gå in till de muntra damerna som fick komma ut och hjälpa mig:).

Och idag visade det sig att de gett oss fel böcker till den kursen, så jag har kopierat allt helt i onödan...najs. När min professor fick reda på att vi fått fel böcker, sa han bara ja det är bara att vänja sig "this is Africa". Den frasen används flitigt här nere kan jag lova "TIA".

Vad mer, jo dessvärre har halva campus blivit sjuka. Alla går och hostar och mår jätte dåligt. Min rumskamarat är jätte dålig, en annan kille som också bor här har fått lunginflammation Så Campus hälsan har fullt upp med att skriva ut antibiotika. Det hela blir inte bättre av att svininfluensan har kommit till Campus. Vi har redan fått skriva på något papper om att vi vet vad det innebär och de varnar på portalen varje dag...har aldrig behövt peppar peppar så mycket som nu.

Cykelhjälm skulle nog behövas här, har ingen koll, jag cyklar bara och hoppas att de stannar. Måste göra en liten rättelse har fått en del klagomål. I mitt förra inlägg skrev jag att jag köpt en BMX men i själva verket är det en mountainbike ursäkta för det misstaget.

Nu måste jag förbereda mig för morgondagens lektion kl 9.00. Jag ska aldrig mer klaga på att jag tycker det är mycket att göra i Växjö, här är det galet mycket att läsa. Är inte van vid att man måste vara förberedd till varje lektion och inte går det att sitta och gömma sig längst bak...:(

Sov så gott

All kärlek

1 kommentar:

  1. Hej Petra!
    Jag fick adress av din farmor och det er trevligt att läsa dina blogg. Hoppas att du
    inte blir förskyld och håller dig frisk.
    Jag önskar dig all lycka med dinna läxor
    och ha det bra
    Ivanka

    SvaraRadera