måndag 27 juli 2009

En lång dag

Vill börja med att tacka för fina kommentarer, är jätte kul att höra ifrån er, då känns det inte som att mina kära är så långt borta, vilket är skönt.

Vår sista natt på hotellet slutade i endast några få timmars sömn. Tydligen har hela Syd Afrikas Amatör orkester bosatt sig på samma hotell. Började igår, vi hade planerat att bara sitta och sola på balkongen utanför och läsa varsin bra bok. Istället fick vi njuta av fiol strängar, inte stämda sådana och inte var det endast från ett rum det kom, nejdå från alla rum på samma våning som vi bodde på. Jag har ju redan berättat hur duktiga de är på att isolera husen här så inget kunde undgå oss direkt. Tillsist fick managern gå och knacka dörr. Senare under kvällen flyttade det in ännu fler "band camp" medlemmar, vilket dem nog tyckte var himla skoj, då de valde att stanna uppe hela natten, mumlandes precis utanför vårt sovrum.
I morse klagade iaf Johan och vi slapp betala för natten, det skulle de få göra istället...fniss.

Annars har det varit en dyster dag, vädret har varit super fint men dessvärre åkte min älskling hem i eftermiddags. Inte alls kul, nu får jag försöka klara mig själv här nere:(

Johan hjälpte mig att hitta en cykel innan han åkte idag. Köpte en helt ny BMX fanns inga gamla cyklar kvar, men de sa att jag kan sälja tillbaka den för halva priset. Så nu är jag ägare till en liten turkos BMX med vit cykelkorg. Jag kommer ge onda ögat till alla som ens försöker titta på den.

Har haft två lektioner idag, bland annat Afrikaans, var rätt skoj. Lite knepigt språk, men vi sjöng sånger och lekte lekar, den typen av kurser borde man ha mer av.

Nu har jag precis kommit hem från ännu ett möte, denna gång har vi fått mer information om olika projekt man kan delta i runt om Stellenbosch. Mycket handlar om undervisning och efter skol projekt för barnen i olika "townships". Har inte bestämt mig ännu om jag ska försöka delta i något, man kan jobba antingen under veckodagarna eller under helgerna. Hade känts väldigt bra att få bidra på något sätt.

Nu börjat ögonlocken kännas tunga och jag har fortfarande lite saker jag måste fixa med.

Sov gott

puss&kram

4 kommentarer:

  1. Hej dotter!
    Vilket liv förstår att ni var något irriterade. Ska bli trevligt att se Johan och få titta på alla foton han tagit.
    Är intresserad av att få höra mer om Afrikaans, några likheter med något annat språk kanske? Lät som om cykeln var en 10-poängare, kan du kanske ta med dig hem....hi hi
    Ikväll är det tisdag och vinkväll som du vet.
    Puss så länge..
    Din mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Petra!
    Så bra att du har fått en cykel. Men hur är det med cykelhjälm i Afrika?
    Nu har vi flyttat, men det är mycket kvar innan vi är klara, nästa vecka kommer golvläggaren.
    Skulle vara roligt om du la in flera bilder är så nyfiken.
    Puss och kram
    farmor och farfar

    SvaraRadera
  3. Hej Min Älskade! Tänkte att nu var det dags för mig att lämna in en kommentar till dig. Fick precis ett mess ifrån dig där du sade att du var på biblan och pluggade. här hemma känns det tomt utan dig, ska snart åka till växjö för att imogron flyga till sthlm. Känns inte kul att semsetern redan är slut. Hoppas på varmare tider för dig inom kort. tyckte också att det var tungt att lämna dig, men snart så ses vi igen. Puss PUss

    SvaraRadera