onsdag 22 juli 2009

Nytt boende och inredning

Igår kväll flyttade vi in på vårt hotell, jätte mysigt ställe precis runt hörnan från där vi bor nu. Att få sova i en stor säng med varmt fluffigt täcke räknar ju numera som lyx, därför unnade vi oss en lång sovmorgon.

Under dagen har vi varit och shoppat..som vanligt. Fortfarande saker som behövs till rummet idag stod dusch draperi på listan, gör mitt bästa för att få ordning på stället. Dessvärre är dusch draperiet inte långt nog, så vattnet lär nog rinna ut, suck. Johan hittade lite saker också, bla en college tröja med Stellenbosch logga på, samt en SA rugby tröja, han vart nöjd och glad. Jag hittade en fleece väst, jag vart också glad mest för att nu kan jag behålla värmen lite bättre.

Ikväll har jag haft min första riktiga föreläsning. Verkar vara en intressant kurs inom HR, bra föreläsare och vi är endast ca 12 st i klassen.

Just nu försöker Johan sig på att starta en Braai, vi har köpt revben att grilla. Har inte blivit någon avancerad matlagning här ännu. (Förstår din oro Louise över meny val, jag slipper tänka på tre rätters för ett tag, och kan lägga upp hur mycket sallad jag vill..fniss.)

Och sist men inte minst ska jag berätta för dig hur det gick med tvätten. Det blev ju tvättat iaf, rent vet jag inte. Johans vita tröja har fått några mystiska gula fläckar på sig (som inte var där från början). Jätte skumt, var ju lite skönt att det inte var min vita tröja som drabbades, men det sa jag inte högt...

Ha en fin kväll

All kärlek

3 kommentarer:

  1. Tjena snäckan! Vad kul att läsa din blogg! du verkar ha det bra och det glädjer mig! skönt att allt har löst sig. Hur länge ska ni bo på hotell?
    Jag håller frebrilt på att lära mig skype, Marcus förklarar för en femåring, förstår du.. Vad är ditt användarnamn? Hade varit kul att höras iaf!
    Ha det bäst! Puss

    SvaraRadera
  2. Hej dotter!
    Tur du inte glömmer att shoppa, visst är det nice, synd om Johans tröja tycker jag, ska se vad jag kan göra åt saken. Just nu sover er lille kille, har varit hos farmor och farfar i natt blev väl mycket bus kan jag tänka. Nu ses vi snart....hi, skriver mail.
    Puss älskar Dig dotter, hälsa vår käre svärson
    Mamma, pappa och Oliver hälsar, han har haft en underbar vecka på Mallis är helnöjd och brunbränd.

    SvaraRadera
  3. Hej dotter!
    Låter fantastiskt. Synd om Johans tröja förstås ska se vad jag kan göra åt saken...Er lille kille är jätte trött var hos farmor och farfar i natt, blev väl mycket bus där kan jag tänka mig. Ska bli kul för vi ses snart...hi hi en liten surprise, nu blev du allt lite nyfiken....skriver mail och berättar för dig....kan knappt vänta
    Oliver hemkommen från Mallis, har har haft en super vecka och var jätte glad och solbränd, många nya tudor...hihihi
    Puss och kram, älskar Dig dotter och big sister. Hälsa också till vår käre svärson
    Mamma, pappa och Oliver och förstås er lille kille Lloyd.

    SvaraRadera