fredag 17 juli 2009

Äntligen Internet

Heeej, hoppas allt är bra med dig!

Idag fick vi äntligen installerat Internet, var ett himla projekt precis som med allt annat här;)

Vi landade i tisdags morse, efter en väääldigt lång flygresa, men allt flöt på bra. Blev upphämtade i Kapstaden och körda till International Office på förmiddagen. Var lite av en chock att åka längs vägen från flygplatsen, längs hela motorvägen breder ett stort så kallat "Township" ut sig, alltså en stor kåkstad, har aldrig sett något liknande. Men vägen till själva Stellenbosch var väldigt vacker, fullt med vin rankar och dess gårdar.
Efter många timmars väntan, pappersarbete osv, blev vi körda till Academia, när jag numera bor. Var nästa stora chock, här fanns ingenting....köket var tomt, inget täcke eller kudde och så fruktansvärt kallt. De isolerar inte husen här och det finns ingen central värme, det var iskallt.

De jag delar boende med är väldigt trevliga iaf, vi är 8 studenter på samma våning och jag delar kök med en tjej från Amsterdam.

Efter vi överlevt första natten (den kallaste jag någonsin varit med om), var det dags för introduktions möten, har varit väldigt intensivt. Men allt har gått bra och idag har vi löst det mesta. Vädret är också bättre nu, varma dagar men kalla nätter.

Nu måste jag skynda mig för nu ska vi iväg på "Braai", en slags BBQ, får hoppas det blir trevligt.

Skriver mer när vi kommit hem igen, ska försöka lägga ut lite bilder.

Saknar alla där hemma!
All kärlek till dig
Petra

Blev väldigt suddigt nu, men här ser du iaf lite av mitt rum, ett av introduktionsmötena, en av universitetsbyggnaderna, utsikten från mitt rum, samt en bild från dansarna igår på vår första Braai.

1 kommentar:

  1. Hej lilla myran! Jag har gått och väntat på ett nytt inlägg från dig! :-) Vad skönt att höra att ni är framme och att allt har gått bra. Vad jobbigt att det var så kallt! Det ska bli kul att se bilderna du lägger upp! Hoppas att BBQ:n var trevlig och att det går bra med skolan! Puss //Jullan

    SvaraRadera