onsdag 2 september 2009

Kampen fortsätter

Detta har mer börjat bli en sjuk blogg, men det är dessvärre så här mitt liv ser ut för stunden.
Började dagen med att gå till läkaren, det första hon skriker ut när jag blir inkallad är:

- Just so you know, I blame YOU, beacause now I´m also starting to get sick...

...tydligen har hon exakt samma symptom som jag har. Lite annorlunda besök hos läkaren är det allt här. Förra gången frågade hon mig om inte mina föräldrar tyckte om mig..ehh??? Då jag sa att det berodde på hur mycket pengar jag har kvar om jag kan resa runt mycket eller ej.

Vi gick igenom den vanliga proceduren dvs, lyssna på lungorna, prata om slem och sedan ta tempen på mig. Och till min stora förvåning (not) så har jag fortfarande feber. Efter det fick jag en injektion av en annan kvinna, som nog inte riktigt visste vad hon höll på med, då hon höll på att ge mig fel spruta först, tack och lov kom läkaren in precis i tid. Har fått en "vitamine B" spruta, ajjj vad det kändes skönt i skinkan. Efteråt fick jag ännu några mediciner till min samling, dessa kommer tydligen göra mig väldigt trött och groggy, precis vad jag behöver, ännu mer dåsighet.

Men jag kommer absolut inte stanna hemma över lovet, jag ska med på roadtrip. Från början var planen att bila till Namibia, men nu har vi bestämt oss för att köra upp till "the wild coast", ska bli väldigt spännande att äntligen få ge sig ut på vägarna.
Vi lämnar Stellenbosch på fredag morgon för att hämta Matildes bror på flygplatsen. På eftermiddagen landar hennes pojkvän, då hade vi tänkt köra upp till gården och stanna där en natt, för att sedan ge oss av på lördag.

All kärlek från mig

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Hoppas tentan gick bra och att du mår bättre nu! Ska hålla tummarna för dig.. och by the way, är så avundsjuk att du kan åka till Namibia bara sådär.. Krya på dig! Puss

    SvaraRadera