fredag 25 september 2009

Braaiens dag!

Då var det dax för lång helg igen, igår hade vi public holiday. Egentligen firar man Heritage day, men verkar inte vara många som förstår varför, och därför har dagen istället döpts till
" A Braaiday". Givetvis har vi anpassat oss till traditionen och invigde gårdagen med Braai.

Trots ett besök på Springbok i onsdags med ett gäng från Academia, lyckades vi bege oss iväg till Leeukraal 8.30 på igår morse . Dock är jag ju bara en co-driver, så det är Matilde som ska ha cred. Igår stod vi i kö till MC donald´s i ca 1h för att få beställa en burgare och en flurry (ny smak ute nu, cornetto, helt ok faktiskt) men det var det värt, älskar att blanda smält glass med hamburgare...mums.

Stannade vi Somerset mall på vägen upp, ett stort köpcentra med alldeles för många roliga butiker. Lyckades hålla i mina slantar och införskaffade endast ett par nya örhängen:)
Gydo är också med oss denna helgen, han valde dock att köra med "vrål åket upp".

Idag har vi solat och pluggat, jätte mysig dag. Inte lika mysigt med en stor tenta på måndag kl 19.00, varför lägga en tenta så sent?

Sitter i soffan nu, har precis ätit en brak middag bestående av kyckling, potatis, sallad, majskolvar samt morotskaka till dessert. Proppmätt!!!

Har haft problem med min vanliga mobil ett bra tag, kan inte skicka sms från den. Nu har jag satt i mitt SA sim kort och kommer därför använda mig av det numret. Så om du skickar sms, skicka till det Sydafrikanska numret:)

Ha en mysig helg, och hoppas det fina höstvädret håller i sig.

2 kommentarer:

  1. Vad har du för SA nr?? Kanske kan sms:a till varandra... puss

    SvaraRadera
  2. Haha, tack för det söta sms:et! Det gör inget.. då har jag ju bara ett tillgodo ;) Hoppas du har det bra så får vi höras snart igen! Puss å Kram!

    SvaraRadera