onsdag 21 oktober 2009

Skrämmande!

Som om det inte är tillräckligt med problem när man väljer att bosätta sig i Sydafrika, så kom detta mail i förgår.
Tydligen är det nu den årliga inskolningen av nya gäng medlemmar, skojigt värre. Och såklart tycker dem det är extra skoj att ge sig ut till harmoniska lilla Stellenobosch och ge sig på oskyldiga.
Mailet:

Hope you had a lovely weekend.
next week is Gang initiation week in Stellenbosch. Gang members who want to prove themselves go through initiation, this ranges from committing petty robberies to rape. PLEASE take extra caution when walking around. Dont walk around after dark unless you you really have to. If you do make sure you are not walking alone, especially the ladies.

Please make sure all of your friends know.

Annars har dagen rullat på haft tenta i Afrikaans, var lite klurigt. PÅ Måndag väntar den stora oral exam, kommer bli intressant om man kan sitta och svara på frågor på Afrikaans i en timme...hjälp.

Fick tillbaka min Consumer Behavior tenta idag, 80% så jäkla gött, behövde jag!!!
Ikväll ska de sista arbetena förhoppningsvis bli klara, la mig imorse halv 5 efter en lång natts skrivande. Kommer inte ens ihåg senast jag fick mer än 5 timmars sömn, förhoppningsvis blir det bättring nästa vecka...

för i övermorgon ska jag hämta familjen på flygplasten...yeah. Guud vad jag längtar. Ska bli så kul att få visa dem "mitt Afrika".

Hann med en fika med Matilde och hennes föräldrar idag, var himla mysigt att sitta ute i den gassande solen och äta pannkakor och dricka en frappé.

Back to work:(
kram

4 kommentarer:

  1. FY FAN VAD DU GÖR MIG OROLIG GENOM ATT POSTA DEN TEXTEN! TUUUUUUR DIN FAMILJ KOMMER NU! Önskar jag hade kunnat komma med dem. Vill oxå se ditt afrika! Ha så mysigt och rå om varandra! Snart är du hemma hos mig igen =) Pusss

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!!
    ÄNTLIGEN kom jag in på din blogg :) Har ju mycket att läsa nu, ska bli mycket spännande... :) Nu åker ju vi på måndag, men ja hör av mig när vi kommer hem igen! Skoj att din familj kommer o hälsar på. Ta hand om dig vännen. puss o kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att dina tentor gått så bra. Efter hårt slit behöver du en välförtjänt semester när mamma, pappa och Oliver kommer.
    I skrivande stund sitter dom på planet, önskar att man varit med.
    Kramar farmor och farfar

    SvaraRadera
  4. Hej gumman! Nu har jag läst dina senaste två inlägg! Förrförra veckan var Tobias familj här och förra veckan var min familj här så jag har inte haft nån tid över varken för att skriva eller läsa bloggar. :-) Louise berättade att hon pratade med dig häromdagen. Vad sjukt med den där inskolningen av gängen. Hoppas de drunknar i havet hela bunten. Vad skönt att det börjar bli lite varmare! Här är det ju tyvärr tvärtom. Vi har haft sju underbara soliga och varma veckor men nu måste jag tyvärr inse att hösten har kommit, även hit. :-( Men vi har det bra. Det var jättekul att träffa våra familjer. Nu har jag höstlov en vecka och det ska bli väldigt skönt! På onsdag kommer Anna o Erik hit. Hoppas att du får det underbart med din familj och hoppas att vi hörs snart! Puss //Julia

    SvaraRadera