fredag 16 oktober 2009

En sista insats

Sitter på biblioteket tillsammans med 3 juridik studenter och försöker vara produktiv. Håller på med ett projekt där jag ska lansera H&M i Sydafrika. Är inte helt klar över hur jag ska gå tillväga ännu.

Annars har de senaste veckorna inneburit mycket plugg, har haft en tenta och inlämningsuppgifter. Men har även hunnit med att göra lite roliga saker också. Blir en hel del middagar ute, är så härligt att kunna unna sig god mat utan att bli ruinerad. Blir ofta både lunch och middag ute på någon av Stellenbosch restauranger. Finns ett himla stort utbud och varje gång man går ut för att fika hittar man ett nytt litet mysigt café.

Ikväll ska jag och ett gäng tjejer gå ut och äta och bara ha en mysig tjej kväll. Imorn tänkte jag åka till Robben Island, som ligger 12 km utanför Kapstaden. Ön där många svarta och färgade apartheidmotståndare satt fängslade, bland annat Nelson Mandela. Ska blir väldigt intressant.

Ska blir över 30 grader hela helgen, lite surt med tanke på att jag måste försöka bli klar med 2 uppsatser denna helgen.
Känns lite konstigt att det bara är en vecka kvar av terminen, kan knappt förstå att jag pluggat här sedan Juli.

ojoj nu stänger de biblioteket och har satt på ngn slags Enya musik, lite halvmärkligt.
Måste packa ihop mina saker nu.

Ha en mysig helg

All kärlek

x

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Nu är det bara 2 dagar kvar, sen ger vi oss iväg, skall bli hur mysigt som helst att få träffa dig. Kämpa på med det sista i skolan.
    O en sak till, vill du fixa med lite sol och värme så är det bra. Stor kram pappa

    SvaraRadera
  2. Robben Island låter ju väldigt spännande, jag e fortfarande väldigt avis ;) det låter som om du har det super och det glädjer mig :) Jag vill inte förstöra allt det roliga nu men jag måste bara fråga när du kommer hem? Har dålig koll på det.. Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hur går det med vinprovandet? Har du blivit en riktig vinkännare nu, eller...? Du verkar i alla fall riktigt ambitiös med pluggandet.
    Ja, det var väldans vad tiden gått. Hoppas du haft tid att relaxa lite också men det verkar ju som om du varit på en massa spännande utflykter och annat "skojsigt". Här är det fint höstväder för tillfället. Ganska mysigt att gå och prassla med fötterna i höstlöven på marken. Kanske inte vuxet precis, men... Hihi!

    Kram på dig,

    Leif och Eva-Marie

    SvaraRadera