måndag 14 december 2009

Då var denna terminen över

Då vart detta äventyret över, är hemkommen till Sverige igen. Har inte riktigt hunnit landa mentalt ännu, men det kommer.

Fick ett underbart bemötande av min älskling på Kastrup och blev sedan bjuden på en super god frukost och firad med god middag och fina presenter på kvällen. Kunde inte önskat mig en bättre hemkomst.

Kroppen fick sig en chock, jag vet inte varför jag lyckats få för mig att det skulle vara sommar även här när jag kom tillbaka....men icke, kallt och ett ständigt mörker, fy vad trist.
Har inga vinterkläder med mig och de kläder jag lämnat kvar passar inte längre. Om det är någon som har några gamla mamma kläder till övers får ni gärna kontakta mig. Allt från tält till gamla gardiner tas tacksamt emot.

Min sista dag i Stellenbosch var underbar, tog en sista sväng på stan, min sista islatte på en uteservering i strålande solsken. Strosade omkring i några butiker, jag kan inte förklara för dig hur förälskad jag blivit i denna lilla by. Hade jag kunnat flytta mina nära och kära hade jag inte tvekat en sekund att bygga bo här. Sedan blev det några timmars stekande innan tiden var kommen att försöka få ihop resväskan. Vilket var ett helvete!!! Jag och Elise försökte med allt slags våld vi kunde utöva och tillsist fick vi igen den. Efter ett riktigt jobbigt farväl var det dax att återigen bege sig till flygplatsen...

...dax för incheckning. Jag hade väl haft på känn att jag skulle ha några kilos övervikt med mig. Men 22 kilo kändes som ett jäkla skämt. Efter en kalkylering fick jag beskedet att det skulle kosta mig närmare 8000 kronor!!!! Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände sedan för jag hamnade i något slags trans. Efter många om och men (och det var fler än 1 men kan jag lova), var på sekunden att jag inte kom med mitt flyg så inledde jag i panik en mutningskupp som tack och lov gick vägen. Det må vara mycket skit och saker som inte fungerar som det borde i Sydafrika men ibland är Afrika för härligt;) Nog om det, fick privat eskort till planet, svetten rann ned som ett vattenfall och tog mig ca 5 min sedan låg jag däckad av utmattning i min extremt sköna flygstol (not)....

och tada nu är jag här i vetskap om att Goldfish har live konsert på Clifton beach och jag är inte där. Inte mycket att göra....bättre att slänga in en tvätt och kolla på en film.

1 kommentar: