söndag 29 november 2009

Kruger National Park, Swaziland och S.Lucia

En liten halsning fran mig. Just nu befinner vi oss i St.Lucia dar vi bott pa ett jatte mysigt B&B, vi har blivit sa val omhandertagna. Om nagra timmar kommer bussen for att kora oss vidare till Ballito tar nog en 4h att komma dit, dar har vi hyrt en lagenhet precis vid stranden.

Vi har det jatte bra, fast tiden har gatt sa snabbt. Kommer bli svart att aterberatta allt vi fatt se och uppleva de senaste veckorna.
Kruger var helt fantastiskt och kan stolt saga att jag antligen fatt se The Big five. Swaziland var nagot helt annorlunda, bodde ute i bushen med krokodiler och flodhastar. En av dagarna gav vi oss ut pa en vandring, som slutade med att vi sprang for glatta livet med krokodiler pa bada sidorna om oss. Da var man inte sa tuff!!! Var ett aventyr, men otroligt spannande.

Igar var vi pa en mindre safari men lyckades se bade zebror, bufflar, noshorningar, flodhastar, alla mojliga slags antiloper och Krokodiler. Sedan snorklade vi pa ett stalle som heter Cape Vidal som ocksa ligger i den har nationalparken vi befinner oss i. Hela detta omradet ar en del av en gigantisk Wetland park, med hela 5 ekosystem, helt otroligt omrade.

Jag tanker pa dig och sakta men saker borjar detta otroliga aventyr ga mot sitt slut.

puss&Kram

1 kommentar:

  1. Wow, big five! Jag är sjukt avis måste jag ju erkänna!!:) Ni kan ju göra så häftiga grejjer där nere! Antar också att ni har fått den solen som vi nyss har blivit av med! era jävlar!;) Ha det så kul, tiden som är kvar! Och hälsa mannen din! Ses i juletider!

    SvaraRadera