tisdag 17 november 2009

Bye Bye Stellenbosch

Om tiden bara kunde stanna upp för en stund. Just nu tycker jag att dagarna bara försvinner.
Har precis plockat ihop mitt lilla kryp in, känns faktiskt lite vemodigt och sorgligt att behöva lämna.
De flesta ger sig av snart, både jag och Elise och tjejerna börjar våra resor imorn. Spännande!!!
Flyger kl 10 imorn bitti, hoppas dock inte jag hamnart mitt i rusningstrafiken in till Kapstaden, för då vet jag inte om jag kommer med planet.

Roadtripen var jätte skoj förra veckan, hann väldigt mycket. Spenderade en hel del tid på playan, vilket var sååå skönt. När vår resa var slut, mötte jag upp Matilde och vi spenderade helgen inne i Kapstaden. Hann med marknader, beach, samt utgång högt upp i en Skyskrapa, riktigt coolt ställe.

Nu är jag utrustad med kikare och camping kit, kruger here I come...
Har börjat med Malaria tabletterna och myggstift är nedpackat, saknar tyvärr lite camouflage kläder att glida runt i.

På söndag flyger Matilde upp sedan blir det nya äventyr, blir bussresa genom Swaziland och sedan dykning vid gränsen till Moçambique

Nu måste jag försöka få lite sömn, har varit en hektisk dag. Känns fortfarande så himla konstigt att ha sagt hej då till alla. Har ju blivit lite som en familj här på block 4.

Sov så gott

Tänker på dig!
puss

1 kommentar:

  1. Åh Peten vad jag vill vara där med dig :-( Vilka fina minnen du kommer ha och du borde vara grymt stolt över dig själv som gjort denna resan! Nu längtar jag tills jul, herregud vad du ska få berätta då!

    Min bror har inte fått tillökning ännu men det är beräknat till slutet av november så det är nära :) Vi längtar jätte mkt. Skolan är skittradig just nu. C uppsatsen är svår och man ska vara så petig! Men men =)

    Njut nu av din trip!

    Pusss

    SvaraRadera